Din handlekurv

Du har ingen produkter i handlekurven.

0,00 kr 0

LEGO® Education SPIKE™ Prime

LEGO® Education SPIKE™ Prime

4 640,00 kr (3 712,00 kr eksl. mva)

LEGO® Education SPIKE™ Prime er en utmerket start for deg som ikke er kommet i gang med programmering i klasserommet enda.

Tilgjengelighet På lager

Kvantumsrabatt: Trenger du flere sett til skolen din? Rabattsats finner du i tabellen nedenfor.
Antall Rabatt per stk
5 - 9 10%
10 + 15%
SKU 45678 Kategori

Programmering kan ikke bli enklere i klasserommet! LEGO® Education SPIKE™ Prime er en flott løsning for å lære programmering i skolen. SPIKE™ Prime kombinerer LEGO® klosser, programmering i Scratch eller Python, teknologi og design på en inspirerende og lærerrik måte. 

For deg som ikke har kommet i gang med programmering, er LEGO® Education SPIKE™ Prime en utmerket start. Den tilhørende appen inneholder en rekke leksjonsplaner laget for elever på 6.-10.trinn, og tilpasset økter på 45, 60 og 90 minutter. Alle leksjoner har fokusområder innenfor STEAM (Naturfag – Teknologi – Ingeniørarbeid – Kunst – Matematikk) og er koblet til læreplanmål i den norske læreplanen (LK20) Enklere kan det ikke bli å komme i gang med programmering! 

Hva gir LEGO® Education SPIKE™ Prime deg som er lærer?

Er du allerede kjent med konsepter innenfor programmering, har du store muligheter til å utnytte løsningens fulle potensiale. Med LEGO® Education SPIKE™ Prime får du jobbe med variabler, lister, vilkår, løkker og funksjoner. Du velger selv om du ønsker å programmere i Scratch eller i Python.

SPIKE™ Prime er et konsept som både passer for pedagoger som er ferske, og for dem som er kommet lenger. Dette er i Norge referert til som LIST: «Lav inngangsterskel, stor takhøyde» – (Eng. Low floor and high ceiling)

Hva lærer elevene?

Med SPIKE™ Prime får elevene aktivt engasjerende opplæring i programmering, samtidig som de får utfoldet seg kreativt gjennom fem ulike tema i den medfølgende SPIKE™ Prime appen. Ett sett er beregnet på to elever og ideen er at elevene skal lære gjennom samarbeid, kreativitet og programmering.

Hvilke fag kan LEGO® Education SPIKE™ Prime inngå i?

Leksjonene er knyttet til naturfag og matematikk for 5.-10.trinn men kan inngå som deler av tverrfaglige prosjekter i alle fag.

Naturfag 7.trinn

  • Utforske, lage og programmere teknologiske systemer som består av deler som virker sammen
  • Reflektere over hvordan teknologi kan løse utfordringer, skape muligheter og føre til nye dilemmaer

Naturfag 10.trinn

  • Bruke programmering til å utforske naturfaglige fenomener (Gyldig fra 01.08.21)
  • Utforske, forstå og lage teknologiske systemer som består av en sender og en mottaker (Gyldig fra 01.08.21)

Matematikk 5.trinn

  • Lage og programmere algoritmer med bruk av variabler, vilkår og løkker
  • Formulere og løse problem fra egen hverdag som har med tid å gjøre.

Matematikk 6.trinn 

  • Bruker variabler, vilkår og funksjoner i programmering til å utforske geometriske figurer og mønster

Matematikk 7.trinn

  • Bruke programmering til å utforske data i tabeller og datasett

Matematikk 8.trinn

  • Utforske hvordan algoritmer kan skapes, testes og forbedres ved hjelp av programmering

Matematikk 9.trinn

  • Simulere utfall i tilfeldige forsøk og beregne sannsynligheten for at noe skal inntreffe, ved å bruke programmering

Matematikk 10.trinn

  • Utforske matematiske egenskaper og sammenhenger ved å bruke programmering

Hva er i esken?

SPIKE Prime grunnsett inneholder:
  • Solid oppbevaringsboks med sorteringsbrett, programmerbar hub, distansesensor, kraftsensor, fargesensor, stor motor, 2 middels motorer og over 500 LEGO® Technic elementer i flotte farger!
  • Den programmerbare huben har en 5x5 lysmatrise, 6 inndata-/utdataporter, integrert gyrosensor, høyttaler, Bluetooth-tilkobling og oppladbart batteri.
  • Spike Prime programmeres enten i Scratch eller i Python og passer for nettbrett og datamaskiner. Spike Prime gir mange muligheter til å lære mer om variabler, matriser og skydata.
https://youtu.be/AsoD6jpedxI

Programvare

LAST NED PROGRAMVARE

Systemkrav:

Enheten lades opp ved at man kobler USB-kabelen i PC/Mac. Vi anbefaler at dersom du skal lade mange enheter samtidig, kjøper en USB hub med mange porter. Dette får man kjøpt i de fleste el-butikker.

macOS

  • 1.5 GHz Intel® Core Duo processor - eller tilsvarende.
  • 4 GB RAM
  • 2 GB lagringsplass
  • Bluetooth 4.0 eller bedre
Operativsystem
  • macOS Mojave 10.14 eller nyere

Windows

  • 1.5 GHz Intel® Core Duo processor - eller tilsvarende.
  • 4 GB RAM
  • 2 GB tilgjengelig lagringsplass
  • Bluetooth 4.0
Operativsystem
  • Windows 10, version 1803 eller nyere

iOS (nettbrett)

  • iPad Air 2 and iPad Mini 4 eller nyere
Operativsystem
  • iOS 13 eller nyere

Android (nettbrett)

  • 8” display eller større
  • 3 GB RAM
  • 3 GB lagring
  • Bluetooth 4.0
Operativsystem
  • Android 7.0 eller nyere

Chrome OS

  • 1.40 GHz Intel® Celeron® 2955U dual-core processor – eller tilsvarende
  • 4 GB RAM
  • 3 GB lagring
  • Bluetooth 4.0
Operativsystem
  • Chromebook Android 7.0 eller nyere
  • Krever Google Play Store  (Android App for Chromebook)
Internett Enheten trenger å ha internettforbindelse for å:
  • Laste ned oppdateringer og innhold
  • Få tilgang til materiell
  • For å bruke ulike tillegg som for eksempel live værdata

Kurs og opplæring

Meld deg på kurs i programmering! Kursene er spesielt utviklet for deg som er lærer, og passer for både nybegynnere og  viderekomne. Etter kurset vil du være i stand til å undervise dine elever i engasjerende og  motiverende STEAM-prosjekter som ivaretar norske læreplanmål innenfor algoritmisk  tankegang og programmering.  Vi har to ulike kurs; ett for nybegynnere, og ett for deg som er kommet litt lengre. LEGO® Education SPIKE™ Prime for nybegynnere Gjør deg i stand til å ta i bruk programvaren og alle de digitale komponentene. Du får  grunnleggende innføring i blokkbasert programmering i LEGO® Education SPIKE™  Prime. Du blir introdusert for begreper som algoritmisk tankegang, algoritmer, vilkår og løkker. LEGO® Education SPIKE™Prime for viderekomne I dette kurset går vi mer i dybden i STEAM-prosjekter og gir deg som lærer gode ideer for  hvordan du kan legge til rette for hands-on læring. Du får jobbet mer inngående med  algoritmer, variabler, vilkår, løkker og funksjoner. Begge alternativene har varighet på 6 timer. Les mer og bestill kurs til skolen din

Leksjonsplaner

For å hjelpe deg i gang med planleggingen av din kodeundervisning, finner du ferdigutviklede leksjonsplaner i lenken nedenfor.
De ulike modulene vil kobles direkte til pensum, og er utformet for å øke elevenes interesse for programmering, koding, algoritmer, teknologi og design. Hver modul inneholder 6-8 timers undervisning. Alle leksjoner er utviklet for at man skal kunne gjøre en aktivitet innenfor en skoletime på 45 minutter.
Vekt 2,480 kg
Dimensjoner 44 × 33 × 18 cm

Omtaler

Det er ingen omtaler ennå.

Bare innloggede kunder som har kjøpt dette produktet kan legge igjen en omtale.

Vi anbefaler også

  • Reservedeler til SPIKE™ Prime

    70,00 kr (56,00 kr eksl. mva) Kjøp
  • LEGO® Education SPIKE™ Prime Utvidelsessett

    1 460,00 kr (1 168,00 kr eksl. mva) Kjøp
Rull til toppen